Zdjęcia ubrań, dodatków i akcesoriów męskich, damskich i dziecięcych realnie wpływają na budowanie wiarygodności oraz zwiększanie sprzedaży. Sprawdźmy, jak fotografia odzieży realizowana jest w firmach specjalizujących się w sprzedaży tych produktów. I czy istnieje typ zdjęć, który jest najlepszym wyborem dla każdego.
Fotografia odzieży – pomysły na zdjęcia ubrań i dodatków
To szeroka dziedzina, a umacniający się trend dokonywania zakupów w internecie wpływa na jeszcze intensywniejszy jej rozwój. Fotografia odzieży przybiera różnorodne formy i dostosowuje się do zmian zachodzących na rynku. Ta elastyczność sprawia, że dla wielu firm działających zarówno w świecie online, jak i offline, fotografia staje się narzędziem w rozwoju biznesu. Dzięki niej mogą nie tylko przyciągać nowych odbiorców, ale co znacznie ważniejsze – zatrzymywać ich u siebie i pozyskiwać zainteresowanie osób z ich najbliższego otoczenia.
Jakie fotografie stanowią pierwszy wybór firmowych sklepów internetowych? Podstawowym wyróżnikiem zdjęć ubrań i dodatków jest wysoka jakość, rozumiana poprzez odwzorowanie rzeczywistego wyglądu przedmiotów. Wyraźne, dobrze oświetlone i mające naturalne kolory zdjęcia pozwalają odbiorcom poznać produkt niemal tak dobrze, jakby oglądali go w sklepie stacjonarnym. Oprócz jakości liczy się sam sposób prezentacji. Wyróżnić możemy:
- zdjęcia na modelkach,
- zdjęcia na wieszakach lub manekinach,
- zdjęcia na płasko,
- zdjęcia obrotowe,
- zdjęcia detali.
Zdjęcia na modelkach, często połączone z kilkusekundowym filmikiem, podobnie jak zdjęcia na manekinach umożliwiają klientom ocenę sposobu układania się tkaniny na sylwetkach. Te wykonywane na wieszakach bądź na płasko pozwalają na ogólne zapoznanie się z jakością tkanin oraz kolorystyką czy wzorami. W sklepach internetowych wzbogacane są zdjęciami obrotowymi – pozwalającymi obejrzeć produkt z każdej perspektywy. Zdjęcia detali oferują klientom z kolei możliwość weryfikacji, czy ich ogólne wyobrażenia o produkcie pokrywają się ze szczegółami jego wykonania.
Nie tylko dobry pomysł, ale i profesjonalny fotograf produktowy
Sklepy internetowe specjalizujące się w sprzedaży odzieży, dodatków i akcesoriów decydują się albo na jeden typ zdjęć i konsekwentnie realizują to założenie, albo pozwalają sobie na łączenie kilku rodzajów, czasami w pozornie chaotyczny sposób. Warto jednak pamiętać, że w doborze fotografii pomóc może profesjonalny fotograf produktowy. Dzięki swojej wiedzy i doświadczeniu po wykonaniu sesji może zaproponować taką metodę łączenia zdjęć, która pozwoli marce na wyróżnienie się na tle innych.
Jeśli dopiero rozważasz współpracę ze studiem fotograficznym oferującym wysokiej jakości usługi z zakresu fotografii produktowej, przed podjęciem decyzji przetestuj jego możliwości. Skorzystaj z darmowych zdjęć próbnych, jakie oferuje studio fp360.pl z Poznania i sam oceń ich jakość i oryginalność. Odwiedź teraz stronę internetową studia i zapoznaj się z ofertą oraz portfolio. Gdy będziesz gotowy na otrzymanie zdjęć, które przyciągną nowych klientów, skontaktuj się ze studiem i zacznij rozwijać swój biznes dynamiczniej.