Fotografia produktowa dla sklepów internetowych

W jaki sposób przedstawiasz swoje produkty w sklepie internetowym? Zazwyczaj jest to opis i zdjęcia produktów. Na tych ostatnich skupimy się w dzisiejszym artykule.

Fotografia produktowa jest niezbędna w dobie internetu i sprzedaży online. Jak pokazać swój produkt nie mając zdjęć produktowych? Nawet najlepszy opis nie przekaże nam tylu informacji co profesjonalna fotografia produktów.

Od dawna widzimy nieustanny rozwój sprzedaży internetowej. Sklepy konkurują ceną, rabatami, akcjami promocyjnymi. Jednak to nie zawsze najlepsze rozwiązanie. Czasami zamiast walczyć o klienta ceną spróbujmy zainwestować w lepsze pokazanie naszych produktów za pomocą zdjęć produktowych.

Profesjonalna fotografia produktowa

Aby nasze zdjęcia produktowe były atrakcyjne musimy zadbać o ich niepowtarzalność. Szczególnie gdy w ofercie naszego sklepu są towary ogólnodostępne, które posiada również konkurencja. Powinniśmy unikać kopiowania ich ujęć gdyż w tym przypadku nasze zdjęcia niczym się nie wyróżnią. Zadbajmy o to aby nasze fotografie produktów przedstawiały asortyment inaczej. To jest na przykład za pomocą ujęcia z przodu a nie pod skosem. Fotografia produktowa zwykle kojarzy się ze zdjęciami produktu na idealnie białym tle. Nie jest to jednak jedyna możliwość tego typu zdjęć. Możemy je wykonać wciąż na białym tle ale z naturalnym cieniem lub odbiciem produktu co znacznie ożywi kompozycję. Czasami warto pójść krok dalej i pomyśleć nad innym kolorem tła niż biały. Pamiętajmy jednak, że niektóre serwisy (na przykład aukcyjne) mają ścisłe wymagania dotyczące zdjęć produktowych, które musimy spełnić aby opublikować swoją ofertę.

 fotografia produktów

Ile zdjęć produktów wykonać

Jak już wspominaliśmy fotografia produktowa ma za zadanie jak najlepiej pokazać produkt aby zachęcić do jego kupna. Omówiliśmy już najważniejsze cechy dobrych zdjęć produktów. Jednak równie ważna jest ich ilość. Jedno zdjęcie to zwykle zbyt mało aby pokazać nawet najprostszy produkt. Im przedmiot jest bardziej skomplikowany, posiada więcej funkcji czy właściwości tym odpowiednio więcej zdjęć powinniśmy wykonać. Doświadczony fotograf produktowy zrealizuje sesję tak aby pokazać produkt i wszystkie jego właściwości jednak aby nie zasypać użytkownika sklepu dziesiątkami podobnych zdjęć.

 zdjęcia produktów

Fotografia produktowa cennik

Ile kosztują zdjęcia produktowe? To pytanie często pojawia się w głowie osób zainteresowanych tą usługą. Ceny profesjonalnych zdjęć produktów rozpoczynają się już od kilkunastu złotych za zdjęcie. Wpływ na finalną cenę ma rodzaj produktu oraz ilość fotografii, które chcemy wykonać. Warto mieć na uwadze, że produkty na przykład metalowe czy chromowane są po prostu trudniejsze w fotografowaniu ponieważ odbijają wszystko dookoła. To właśnie dlatego cena takich zdjęć produktowych może być wyższa niż zwykle.

Fotograf produktowy pracuje dla Ciebie

To, że zdjęcia produktów są obowiązkowe w każdym e-sklepie raczej nie budzi wątpliwości. Jednak dobra fotografia produktowa to jedna z lepszych inwestycji w Twój biznes. Podejmując współpracę z fotografem produktowym otrzymasz wysokiej jakości zdjęcia, które znacząco wpłyną na pozytywny odbiór oferty oraz konwersje. Fotografia produktów nie tylko pozytywnie przyczynia się do wzrostu sprzedaży ale również oszczędza zasoby w dziale obsługi klienta. Jeśli dysponujemy słabymi zdjęciami naszego asortymentu to możemy spodziewać się poza słabą konwersją wielu pytań i telefonów odnośnie produktu. Jeśli natomiast przedmiot będzie dobrze sfotografowany klienci od razu rozwieją wszelkie wątpliwości.

 fotografia produktowa

Poprzedni artykułCzy warto korzystać z darmowych presetów do Lightrooma?
Następny artykułWybierz kreator online i stwórz własny kalendarz, plakat a nawet fotokubek

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj