3 powody, dla których potrzebujesz fotografii biznesowej

Każdy potrafi zrobić zdjęcie. Właśnie z tego założenia wychodzi część osób tworząca swoje CV, stronę internetową czy profil na LinkedIn. Z tego powodu rekrutujący oraz niedoszli partnerzy biznesowi mają wątpliwą przyjemność oglądać zdjęcia z wakacji, selfie z ręki i ujęcia z różnych, dziwnych pozycji. Prawda jest jednak brutalna. Jeśli nie zainwestujesz w dobrą fotografię biznesową, wiele okazji może dosłownie uciec Ci sprzed nosa. Pierwsze dobre wrażenie można zrobić tylko raz, dlatego w tym artykule znajdziesz 3 powody, dla których potrzebujesz dobrego zdjęcia.

Jak Cię widzą, tak Cię piszą

Stworzenie dobrej fotografii biznesowej nie jest ani łatwe, ani szybkie. Osoba wykonująca zdjęcie musi dokładnie wiedzieć, jak wykonać ujęcie. W tym przypadku często stosuje się kadry z dołu, ponieważ sprawiają one, że sylwetka wygląda bardziej majestatycznie. Taki efekt jest szczególnie istotny w przypadku osób zajmujących stanowiska kierownicze. Dzięki odpowiedniej fotografii mogą one pokazać swoją siłę i zdecydowanie. To sprawi, że zostaną uznane za bardziej kompetentne.

Zdjęcie mówi o Tobie, zanim jeszcze zdążysz otworzyć usta. Spojrzenie w bok będzie sugerować niepewność, zaciśnięte usta – wrogość, natomiast zgarbiona sylwetka – zrezygnowanie. Jeśli chcesz mieć pewność, że dzięki fotografii biznesowej przekażesz swojemu przyszłemu pracodawcy lub partnerowi swoje najlepsze cechy, wybierz sprawdzonego fotografa. Profesjonalista pokaże Ci, jak rozluźnić i właściwie ułożyć ciało. Stworzy przyjazną atmosferę, która pozwoli na uchwycenie naturalnej mimiki twarzy. Wykona ujęcie, które zaprezentuje Cię w najlepszej możliwej formie.

Jedno zdjęcie – wiele możliwości

Fotografię biznesową wykonujesz raz. Taki rodzaj fotografii zlecisz na https://promofoto.pl/ Potem możesz korzystać z niej do woli. Świetnie sprawdzi się w Twoim CV, na oficjalnych profilach w social mediach, stronie internetowej, a nawet w materiałach zachęcających do współpracy. Takie zdjęcie z powodzeniem umieścisz także na ulotkach, banerach oraz w katalogach przekazywanych swoim klientom. Prezentacja wizerunku w wielu kanałach dotarcia ma wiele zalet. Zarówno w świecie online, jak i offline. Dzięki temu:

  • wzbudzisz zaufanie w swoich klientach i partnerach biznesowych – nie ulega wątpliwości, że każdy z nas woli współpracować i kupować od kogoś, kogo zna; zyskasz przewagę nad swoją konkurencją, która nadal chowa się za logo swojej firmy i pustymi sloganami;
  • pokażesz swój profesjonalizm – dobra fotografia biznesowa powie znacznie więcej niż nawet kilka stron tekstu; przedstawi Cię jako człowieka godnego zaufania, z którym warto współpracować;
  • zbudujesz lojalność klientów i unikniesz negatywnych opinii – nawet jeśli ktoś będzie niezadowolony z Twojego produktu lub usługi, znacznie łatwiej przekonasz go do ugody, pokazując twarz; trudniej odmawia się realnemu człowiekowi niż dużej, bezosobowej firmie;
  • łatwiej stworzysz relacje, a to właśnie one najlepiej sprzedają – klienci i partnerzy biznesowi z większym prawdopodobieństwem nawiążą, a także podtrzymają z Tobą kontakt, jeśli będą widzieć, że rozmawiają z człowiekiem, a nie kolejną firmą;
  • przyciągniesz do swojej firmy wartościowych pracowników – otrzymasz więcej sensownych CV, jeśli szukający pracy jeszcze w procesie rekrutacji zobaczą przyjazną twarz swojego szefa.

Większy zysk, czyli wizerunek sprzedaje

Wszystkie powyższe zalety inwestycji w profesjonalną fotografię biznesową skłaniają do jednego wniosku. Jeśli zadbasz o odpowiednie zdjęcia, a następnie zaprezentujesz je swoim klientom i partnerom, możesz liczyć na większą sprzedaż. Znacznie łatwiej wzbudzisz w ludziach pozytywne emocje, które są fundamentem biznesu XXI wieku. Warto także podkreślić, że zmianie ulegnie nie tylko wolumen sprzedaży, ale także jej wartość. Jeśli dasz się poznać jako solidny producent lub usługodawca, będziesz mógł/mogła zwiększyć ceny swoich produktów lub usług.

Wbrew pozorom cena nie ma obecnie aż tak dużego znaczenia jak w przeszłości. Klienci kierują się nią tylko w przypadku produktów o niskiej wartości lub w momencie, kiedy nie mają możliwości zweryfikowania producenta lub usługodawcy. Dużo bardziej liczy się pozytywny wizerunek. Jego składowymi jest jakość poświadczona pozytywnymi opiniami oraz zaufanie, które można wzbudzić, publikując profesjonalne fotografie biznesowe.

Czy istnieją powody, które sprawiają, że nie potrzebujesz fotografii biznesowej? Oczywiście! Jeśli nie chcesz się rozwijać i wciąż uważasz, że fotki z wakacji będą godnie promować Twój wizerunek, zdecydowanie porzuć pomysł wizyty u profesjonalnego fotografa.

Poprzedni artykułFilmy promocyjne i ich znaczenie w budowaniu marki
Następny artykułGdzie szukać inspiracji i pomysłów na sesje zdjęciowe?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj