Fotografia produktowa – po co i dla kogo

Odpowiednia prezentacja produktów to podstawa w przypadku każdego sklepu. Nie będziemy w stanie przyciągnąć do siebie klientów, jeśli nasza strona będzie wyglądała nieestetycznie i niedbale. Dlatego przy zakładaniu własnej działalności tak istotne jest, by zlecić wykonanie tzw. packshotów, czyli fotografii produktowych. Czemu potrzebujemy profesjonalnych zdjęć i jakie ma to znaczenie dla wizerunku firmy?

Na czym polega fotografia produktowa?

Żaden klient nie zainteresuje się sklepem, gdzie asortyment będzie zaprezentowany poprzez kilka amatorskich, byle jakich zdjęć. Zamiast tego powinniśmy postawić na profesjonalnego fotografa z dobrym sprzętem i niezbędną wiedzą, dzięki czemu nasza oferta będzie prezentowała się bardzo korzystnie. Packshoty muszą uchwycić przedmiot z różnych stron, dokładnie prezentując jego zawartość i strukturę. Przykładowo jeśli zajmujemy się internetową sprzedażą odzieży, konieczne będą chociażby zbliżenia, które pokażą fakturę materiału, z jakiego zostało wykonane ubranie.

Co jest potrzebne do wykonania dobrej fotografii produktowej?

Jeśli wynajmiemy sprawdzonego, chwalonego fotografa, to prawdopodobnie on już doskonale zadba o to, żeby zdjęcia, które zrobi, wyszły jak najlepiej. Warto jednak osobiście dopilnować przebiegu sesji, ponadto zdarza się również, że to pracownicy firmy robią zdjęcia na sklep. W związku z tym należy wiedzieć, jakie elementy są najważniejsze w fotografii produktowej:

– neutralne tło – otoczenie nie powinno odwracać uwagi od prezentowanego produktu. Dlatego najlepiej, by tło było jednolite, co przy okazji pozwoli na uwydatnienie kolorów fotografowanej rzeczy;
– dobre oświetlenie – każdy fotograf wie, że bez odpowiedniego światła nie powstanie żadne ładne zdjęcie. Brak słonecznej pogody to żadna przeszkoda, właściwie ustawione lampy spełnią swoje zadanie;
– wysoka jakość – zdjęcie musi być ostre, a ujęcie powinno pokazywać produkt z jak najlepszej strony;
– dobry sprzęt – zwykłą cyfrówką nie zrobimy ładnych packshotów. Tylko aparat z wyższej półki poprawnie odwzoruje barwy, a oddanie rzeczywistego koloru jest szczególnie istotne, zwłaszcza gdy prowadzimy sprzedaż ubrań czy biżuterii.

Po co potrzebna jest fotografia produktowa?

Nawet jeśli prowadzimy własną działalność, to zapewne też sami występujemy często w roli klienta. Robiąc zakupy przez internet nie możemy odmówić faktu, że zdjęcia odgrywają kluczowe znaczenie. Tylko estetyczne fotografie, które dokładnie prezentują, czego możemy oczekiwać od produktu, są w stanie skłonić do zakupu. W końcu w przypadku sklepu internetowego nie możemy wziąć tej rzeczy do ręki i obejrzeć jej z każdej strony. Zastępują nam to właśnie zdjęcia, dzięki którym możemy ostatecznie podjąć decyzję o tym, czy rzeczywiście warto skorzystać z danej oferty.

Profesjonalna fotografia produktowa ma też ogromny wpływ na budowanie wizerunku każdej firmy. Nawet jeśli nasze ceny będą bardziej korzystne niż u konkurencji, to istnieje spora szansa, że przeciętny użytkownik internetu wybierze zakupy na stronie, która dominuje pod względem estetyki. Zwykle uznajemy, że skoro sklep prezentuje się schludnie, to również i sprzedawane rzeczy będą dobrze spełniały swoje zadanie, więc można wydać na nie pieniądze.

Jeśli są Państwo zainteresowani taką usługą to zapraszamy do zapoznania się z ofertą studia Blik z Częstochowy, które specjalizuje się w fotografii z przeznaczeniem biznesowym. Fotograf realizuje sesje produktowe, wizerunkowe i reklamowe. Świadczy usługi dla klientów zarówno indywidualnych jak i firm na terenie całej Polski.

Fotografia produktowa – po co i dla kogo
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here